Y O G A

Hatha yoga is een vorm van yoga die bestaat uit verschillende asana’s (lichaamshoudingen), Pranayama (ademtechnieken), meditatie en wordt afgeloten met een eindontspanning. Yoga gaat uit van de verbondenheid van lichaam en geest. De adem maakt je bewust van deze verbinding. Zodat je op den duur de eenheid van lichaam en geest kunt ervaren. Door het beoefenen van de verschillende as
ana’s, waaronder soms ook de zonnegroet, wordt je je sneller bewust van de signalen van het lichaam. Daarbij is de ontspanning in een hatha yogales een belangrijk onderdeel.
S A S W I T H A   H A T H A  YOGA

Saswitha is een vorm van Hatha Yoga die uitgaat van de eenheid van lichaam en bewustzijn waarbij de adem de verbinding vormt. Kenmerkend voor Saswitha Yoga is de manier waarop je de adem gebruikt als middel om in jezelf die verbinding te ervaren. Een Saswitha Yoga les bevat een evenwichtige verdeling tussen staande, zittende en liggende houdingen. Waaronder klassieke hatha- en yoga asana's, pranayama (adembeheersing) en meditatie. De adem is de dragende kracht in elke beweging. Door concentratie op de adem ontstaat een meditatieve aandacht die leidt tot verstilling. Alle bewegingsmogelijkheden van de wervelkolom en gewrichten komen aan bod. In elke oefening zoek je naar het juiste evenwicht tussen ontspanning en kracht. Daarnaast is er in elke les aandacht voor ontspanningsoefeningen, concentratie en meditatie, waardoor een complete ervaring ontstaat.
L E S T I J  D E N
De yogahoudingen bevorderen een rechte wervelkolom, sterkere spieren met een betere doorbloeding. De adem is het hart binnen de Yoga en is de kracht die lichaam en bewustzijn (geest) verbindt. Tijdens een Hatha yogales wordt er veel aandacht besteed aan de ontspanning van lichaam en geest door middel van gerichte adem en concentratie-oefeningen. Voor Hatha Yoga hoef je niet lenig te zijn! Yoga is een investering in jezelf door prettig te bewegen en te ontspannen.

Neem voor een Hatha yoga les makkelijk zittende (sport) kleding mee, een doek voor de yogamat en een vest of deken voor aan het einde van de les tijdens de eindontspanning. Een yogamat kun je gebruiken van de yogastudio. De les is op blote voeten, maar als je snel koude voeten hebt kun je ook je sokken aanhouden.

DAG TIJDSTIP DOCENT
Dinsdag 09:30-10:45 Jeanet Siddhi
Woensdag 19:00-20:00 Jeanet Siddhi
Donderdag 19:30-20:45 Jeanet Siddhi
Yoga Studio Jnana
Industriestraat 30, 2624 BB Delft
06-53563766 / 06-48343202
Mail ons

Privé parkeerplaatsen voor de deur
en een overdekte fietsenstalling
Reserveer vrijblijvend een proefles!                           Volg ons op:

we leiden je rond,  de docent geeft je
vooraf wat informatie en ervaar...

Na de les gratis kopje thee!